2011. június 13., hétfő

Szlovénia/1.nap

...Éppen ugyanezt fejtettem ki M-nek, erre mit mond: "Úgyis esni fog az eső." Hát kész lettem totál. Mert abban sajnos igaza van, hogy az útóbbi 5 évben az összes hegyekben tett kirándulásunk, több napos nyaralásunk hatalmas esőzésekbe fulladt és többnyire az lett a vége, hogy idő előtt hazajöttünk....Ezeket a sorokat írtam egy korábbi bejegyzésemben, és lám, sajnos megint így is lett. 8 napból 8 napot esett az eső. :-(

Szlovénia, 2011. Június 5-12.

Adatok, díjak, belépők:
Savica vízesés: 2,50 Euro/fő
Bled vár: 8 Euro/fő
1 óra Rafting a Socan (ejtsd: Szocsa) 37 Euro/fő

2011. június 5-én, vasárnap, reggel 9-kor indulunk Münchenből Szlovéniába. Az egész utat autópályán tesszük meg és 4 óra alatt meg is érkezünk Bohinjska Bistricába, ahol a szállásunk van. Ezt az LD Turizem, helyi irodánál foglaltuk közvetve. Vagyis egy német, kiadó lakásokat közvetítő oldalon keresztül találtam a lakást és írtam az angol tulajdonoséknak e-mailt, ők viszont megbízták ezt az helybéli utazási irodát az ügyek intézésével, így kötöttem náluk ki. 75 Euro előleget fizettünk, és a fennmaradó összeget pedig helyben készpénzben (42 Euro/éj). Az iroda vezetőjével, a segítőkész Darjaval úgy beszéltük meg, hogy az irodában vehetjük át a kulcsot, de nem beszéltünk meg időpontot. Mivel mi útközben megálltunk a Vintgar-szurdokot megnézni, így csak délután 4 óra körül értünk oda az irodához, amit éppen zárt be Darja és az utolsó pillanatban csíptük el, hogy megkaphassuk a kulcsot. De nagyon előre szaladtam, visszatérnék a Vintgar-szurdokhoz.

Szóval megérkezve Bledbe, semmilyen tábla sem utal a Vintgar-szurdokra, de mivel az útikönyvben van kinagyított térképem is, elsőre azonnal megtaláljuk az oda vezető utat és a szurdokot is. Sajnos borús az ég és csepereg az eső. A szűk szoros rész után elsétálunk még a vízesésig, majd vissza. A patak vize valóban kristálytiszta, áttetsző, de nagyon hiányzik a napfény, hogy kijöjjenek az erős színek. Hiába terveztem el, hogy olyan szép fotóim lesznek, mint amiket másoktól láttam, mégsem lettek az enyémek olyanok, mert sötét van a szurdokban.

Vintgar-szurdok

Jó két órát töltünk el a szurdoknál, és utána egyenesen Bohinjska Bistricába autózunk. Ahogy írtam előbb, véletlenül még pont elcsípjük Darját az irodájánál és odakísér minket a szálláshoz.

A két szobás, komplett berendezett, földszinti lakás a falu szélén egy újépítésű lakónegyedben van. Teljesen odavagyok tőle, annyira szépen, ízlésesen, otthonosan van berendezve és minden van benne, komplett konyhai berendezés, vasaló, mosógép és hajszárító stb...is. Azonnal otthon érezzük magunkat itt:

Kipakolunk és megvacsorázunk az otthon elkészített bolognaiból, közben kisüt a nap és elautózunk a közeli Bohinj-tóhoz. Lenyűgözően szép környék, már most nagyon tetszik itt nekünk.

Bohinj-tó

Visszaérve a szállásunkra kényelmesen berendezkedünk és kellemesn töltjük az estét, tévénézéssel.