2015. május 2., szombat

Drezda - A belváros látványosságai / 1. rész

A Moritzburg után a szállásunkhoz indultunk, mely a város szélén volt. Neve Hotel Aviv és a booking. com-on foglaltam, 60 Euro volt egy éjszaka, reggeli nélkül. Egy nagyon ízlésesen berendezett, szép hotel volt, szuper barátságos személyzettel. 14 h-tól lehetett becsekkolni és ezt elég szigorúan vették, mert fél 2-re értünk oda és várnunk kellett fél órát.

Gyorsan lepakoltuk a holmijainkat a szobába és örültünk, hogy az autónk a szálloda kamerával őrzött parkolójában hagyhatjuk, majd vettünk a recepciónk 9 Euróért egy családi napi jegyet (max. két felnőtt és három gyerek utazhat ilyennel a városon belül bárhova, bármennyit egy nao alatt) és a hotel előtt közlekedő 1-es villamossal 10 perc alatt a belvárosban találtuk magunkat.

Elsőként rögtön a Zwinger barokk épületegyüttese ötlött szembe, így mindenféle konkrét útiterv nélkül oda indultunk el. A Koronás Kapun léptünk be a négyszet alapú, zárt kertbe, mely kutakkal, medencékkel van teli.

Ahogy a Koronás Kapuval átellenes oldalon kiléptünk az épületegyüttesből, bal kéz felé rögtön a híres drezdai opea, a Semperoper olasz reneszánsz stílusban épített épülete állt előttünk.

Ezzel szemközt állnak a Residenzschloß és a Hofkirche (udvari templom vagy katedrális) igencsak megfeketedett és cifra épületei.

Az épületek között látható átjáró ív az ún. Zöld Ív szintén koromfekete. Ottlétünkkkor éppen arra lovagolt "a király", akit sikerült lencsevégre kapnom. ;-)

Egy pillanatra előtűnt a Frauenkirche kupolás tornya, majd láthattuk a Fürstenzug falfestményt, ami 102 m hosszan fut az épület oldalán és lovasok vonulását mutatja be.

Ezután bekukkantottunk egy boltíves átjáróba és emelett egy belső udvarba, az egykori "udavari istálló" reneszánsz épületére, aminek az udvara régen a lovagi tornák helyszínéül szolgált. Eme épület külső falán van a fejdelmi menet, az épületet magát pedig galériának használják, illetve egy része a közlekedési múzeumhoz tartozik.