2015. augusztus 24., hétfő

Izland - 12. nap - Snæfellsnes-félsziget: Hellissandur, Hellnar, Arnastapi

Ezután véglegesen kisüt a nap, ami egy kis felmelegedést is hoz, szélvédett helyen kifejezetten kellemes, de szeles helyen továbbra is jeges az idő. Elérjük a félsziget végét, ahol egy vulkán magasodik és a Snæfellsjökull nevű gleccser borítja, amiből nem sok maradhatott már, mert igen kevés havat/jeget látunk a tetején.

Hellissandurnál egy parkolóból több kis ösvény is indul a tengerpart mentén, mi is kicsit szétnézünk, bár nem megyünk el nagyon messzire. Fekete homokos partok, sziklaformációk, virágos zöld rétek és a havas hegy alkotnak olyan kontrasztot, hogy az ember totálisan kivirágzik begumózott, csírázó mivoltából, amibe a hosszan tartó ködös, sötét idő vitte be.
Itt négy fiatal nekivetkőzik és észbontó sikongatás közepette belerohan a 9-10 fokos tengerbe. Mindenki őket nézi.

Itt egy barlangba és lávaalagutakba lehet vezetővel lemenni:

Megkerülve a félsziget csücskét, már a déli parton haladunk visszafelé, keleti irányba és elérjük Hellnar falucskát, ahonnan egy 2,5 km-es út indul Arnastapi felé. Ennek spontán nekivágunk. Gyönyörű sziklás partokon halad az ösvény, de itt megint a tenger felől fúj a szél és rettentő hideg van. Igazából nem volt ez jól kitalálva így, mert Arnastapiban lakunk ma, így eljutunk a szállásunkig és mégis vissza kell menetelnünk ismételten 2,5 km-et az autóig, hogy ideautózhassunk és a legszebb rész pont Arnastapinál van, így igazából nem érte meg ez a kirándulás, aminek során alaposan le is izzadtunk.

Nem kis kavicsok ezek, hanem kisebb hordó méretű kövek:

Kis póling a csemetéjével:

19 h-kor érkezünk a szálláshoz. Van egy nagyon hangulatos (füves tetejű) étterme is és ebben van a recepció is. Ismételten a legfapofább hölgyekkel találkozunk itt, semmi mosoly vagy kedvesség, rideg, unott tekintet és amilyen gyorsan csak lehet leráznak minket. Na de mindegy, nincs velük más dolgunk.

A szobánk szuper, szép, modern, nagy, van benne asztal, székekkel is és az első (és utolsó) szállásunk, ahol saját fürdőszobánk van! Viszont itt nincs wlan. De ez is mindegy egy napra.

Gondolkozunk, hogy az étteremben vacsorázunk, de ugyanolyan drága, mint máshol is volt és a csodás napos estét nem akarjuk bent eltölteni, inkább akarunk még sétálni a parton. Az alacsonyan álló nap fényében csodálatosak a színek. Nem bánjuk meg, hogy ismét egy órát fagyoskodunk.

falusi autómosó

M. átvág a füves réten és a sarki csérek megtámadják

Mikor visszaérünk, a szobában vacsorázzuk a megszokott hideg dolgokat és igen későn, 11 óra felé fekszünk csak le.

Nagyon kényelmes az ágy, de nem tudok aludni. Totál ideges vagyok. Mitől? Valami belement objektívcserekor a fényképezőgépembe és már 150 kép óta minden képen egy fekete foltot hagy. Nem látható helyen van, már mindent kipucoltam százszor is, de semmi sem segít, nem jutok előrrébb. Nagyon el vagyok szomorodva, hogy ez most így marad és minden további képemben benne lesz ez a zavaró folt. Ezen agyalván, mérgelődvén, nem tudok aludni.

Szállás: Guesthouse Snjofell, Arnastapi, reggelivel két főre, egy éjszaka 121 Euro