2015. augusztus 20., csütörtök

Izland - 9. nap - Isafjörður, Bolungarvík, Suðureyri

Isafjörður:

Elérjük Isafjörðurt, de előbb továbbmegyünk a 9 km-re fekvő Bolungarvíkba, aminek a fekvése csodás. Egy 5 km hosszú alagúton haladunk át. Itt már ragyog a nap és ma van az első nap, ahol a melegét is érezzük. Egyik szemszögből valahogy Fokvárosra emlékeztet a falu látképe, pedig csak képekről ismerjük azt. Itt is az egész hegyoldalakat benőtte a csillagfürt. A falu egyik kinti végében van egy picike skanzen, 17 óra előtt 5 perccel érünk ide. Igazából engem csak kívülről érdekel, de a bejáratnál van egy bódé, így az illedelem kedvéért, megkérdem, mennyi a belépő. Halászok hagyományos fókabőrből készült ruhájából hámozza éppen ki magát egy nő és mondja, hogy nagyon sajnálja, de 5-kor zár a múzeum, de még nyitva van mindegyik ház, ha akarok, benézhetek mindenhova, mielőtt jön bezárni, már nem kell jegyet vennem. Így gyorsan végigszaladok mindegyiken, nem akarok pofátlanul sokat nézelődni, így csak az ajtókból kukkantok be a belső terekbe és mindegyikről csinálok egy képet. Annyira szép a kis füves tetejű házcsoport fekvése. Na, most már tudjuk, hogyan érdemes múzeumokat nézni, pár perccel zárás előtt kell odaérni. :-) Amúgy 950 ISK lett volna a belépő egy főre.

Még nincs késő. Az eddigi tartózkodásaink közül Isafjörður a második hely, (Húsavik után), aminek amolyan igazán izlandias kinézete és hangulata van és ahol éttermek is vannak. Mivel a mai szállásunkon sem tudunk főzni, úgy döntünk, ma eszünk valahol. Végül nem találunk olyan tipikus izlandi éttermet, ahol halat lehetne enni, hanem csak a szokásos, pizza, szendvics és hasonlókat. Végül a thaiföldi mellett döntünk, olyan, mint Pesten a plázákban, több kész kaja van a hűtőpultban és a tányérra két félét lehet kérni, az összeg izlandi viszonylatban kibírható, két adag étel és egy fél literes üdítő kettőnknek 4.080 ISK, ami 28 Euro, szóval ez sem annyira olcsó, de legalább finom és laktató és van végre meleg és ízletes étel a gyomrunkban.

Isafjörður és halszárító házak a város peremén:

Ezután még mindig nincs túl késő és le akarunk venni a holnapi programokból valamennyit, így elmegyünk még egy közeli faluba, Suðureyribe. Ide is egy igen hosszú alagúton át vezet az út, ami a közepénél Y-alakban elágazik és onnantól csak egy autó fér el benne, a másik oldalnak 100 méterenként van egy kiálló. A falu nem igazán érdekes. Ezeken a világvégi helyeken vártam el olyasmit, hogy találkozunk még a házak udvarában kövön száradó halakkal, vagy valami ilyesmi extra, de semmi.

Végül fél 8-kor érkezünk a szálláshoz, ami az Edda hotelláncolat egy tagja. Igazából egy iskola kollégiuma, amit a nyári szünet idején átalakítanak hotellé. A szoba nagyon szegényes, de nem lelakott, egyszerű. Viszont egy baromi hosszú folyosóra csak egy férfi és egy női zuhanyzó jut, valamint 3-3 WC. A zuhanyzóra sokat kell várni és a legundorítóbb élmény az utazásunk alatt. Hajcsomóktól eldugult lefolyó, az előtérből kifolyó, bokáig érő habos víz, aminek hajak úsznak a tetején. Nagy undorral tudok csak zuhanyozni. Igazából rendben lenne ez így, ha ifjúsági szállás és nem pedig hotel néven lenne meghirdetve. 96 Euro reggeli nélkül. A reggeli fejenként 13 Euróba kerül, ami k drága, de mégis kérjük, mert az egész faluban egyetlen pékséget sem láttunk, valamint holnap vasárnap lesz, így ki tudja, hol jutunk bármi kajához is a kis raktárkészletünkön kívül.
A matrac iszonyú puha, hamar megfájdul a derekunk, alig tudunk elaludni, sokáig tűz be még az ablakon a nap és hihetetlenül hangzik, de legalább 28 fokosra felmelegszik a szoba, hogy alig lehet megmaradni. Eddig ez a legrosszabb szállás.