2015. december 9., szerda

Gran Canaria - A 200-as úton a hegyekbe

Puerto de Moganból a GC-200-as úton indultunk el a hegyekbe. Azonnal, ahogy elhagyta az út Mogan kikötőtelepülését, egy vadregényes völgyben haladtunk, ami a vártnál sokkal zöldebb volt. Kicsivel Mogán előtt ez szélmalom állt az út bal oldalán, hatalmas konyhai szerkezetek és kaktuszok társaságában.

Magában Moganban nem tudtunk megállni, így nem is néztük meg. A zöld szurdokvölgyben a leglehetetlenebb helyeken is pálmák nőttek, néha a sziklás hegyoldalban is. A tenerifei Masca környékére emlékeztetett a vidék - mint később még oly sokszor más helyek is a szigeten.

Ahol a GC-605-ös út leágazik, felmentünk a szerpentineken egy darabot egy kilátóig, de utána visszafordultunk, mert a mai útitervben más célok szerepeltek és folytattuk az utat Los Azulejos felé, ahol színes sziklákat lehet látni közvetlenül az út mellett.

Katlani hőség volt ezen a napon, és felhőtlen kék ég. Nagyon megörültünk ennek a jó időnek és reméltük, hogy végig ilyen is marad.

Ezt a kövirózsához hasonló pozsgást már sokszor láttuk mindegyik Kanári szigeten, de még soha sem láttuk virágozni, mint most Gran Canarian mindenhol.

Aeonium arboreum:

1. A Kanári-szigetek közül csak Lanzarote-n jártam. Ez a sziget sokkal zöldebb annál. Gyönyörűek a rajzolatos, színes sziklák, kövek. Mennyi réteg, mennyi ásvány!
    Aeonium arboreum is egy kőrózsa-cserje, anyumnak is van odahaza nyáron/ősszel rengeteget virágzik, gyorsan nő és igen jól szaporítható.