2016. május 12., csütörtök

Portugália - Lissabon, Belém

2016. április 30

Hajnali háromkor kell kelnünk, hogy időben kiérjünk a reptérre és nem sok vállalkozó akad, aki megteszi a szívességet nekünk, hogy kivisz. Mondhatni, hogy szerencsére: eltolták az indulást 6:00-ról 6:50-re, ami már egy kicsit barátibb.

A TAP Portugal légitársaság gépe ősrégi, belül elég régimódi, de a kiszolgálás jó, nem vártunk el semmit sem, de hoznak kiadós reggelit és hozzá italt szolgálnak fel egyszer.
Portugáliában egy órával visszább kell állítani az időt, eszerint az ottani 9:05-kor landulunk. A csomagokkiadó szalagnál az van kiírva, hogy fél 10-kor jönnek a csomagok, de még 9:45-kor sem jönnek, végül kiderült, hogy hibás a szalag és nem tud forogni. De ezt hamar megoldják. Mégis életünk leghosszabb várakozásának tűnik, míg megjönnek a bőröndök. A reptér épületéből kilépve, rögtön a metróhoz lehet lemenni (piros metró - itt színekkel jelölik őket).

Lent kb. 6 jegyautomata van, mindegyiknél 10-15-20 emberes sor áll. Ez is eltart egy ideig, míg meg tudjuk venni a jegyet. A Viva Viagem nevű kártyát vesszük meg (0,50 Euro), ez önmagában üres és több féle jegyet lehet rátölteni. Mi a 6 eurós 24-órás jegyből töltünk mindkét kártyára kettőt. Ezt a metró bejáratánál érvényesítjük és innentől az első jegy 24 órán át mindenre érvényes, majd a második onnantól kezdve lesz az, amikor az első lejárta után azt első alkalommal érvényesítjük.

A metróval a végállomásig, a Sao Sebastiao térig, 20 percet utazunk és itt pedig átszállunk a 742-es buszra, amivel 7 megállót kell menni a szállásunkig, pont pár méterre előtte tesz le.
A szállásunkat a booking.com-on foglaltam és Ourique Apartments névre hallgatnak. Egy kis mellékutcában található a ház, a Campo de Ouriqe negyedben, benne 4 kiadó apartman van. Nagyon szép felújított kis lakások ezek, egy éjszakára 57 Euróért. Önellátósak, de nekünk pont ez kellett.
A tulajjal leegyeztettük, hogy mikor érkezünk és útközben írtunk sms-t is, így itt vár ránk és nagyon kedvesen fogad. Hoztunk még otthonról kenyeret, szalámit és sajtot, meg ami kell az első napra, így a vásárlással sem kell ma foglalkozni, csak innivaló kell.

Lepakolunk és azonnal elindulunk Belémbe. A szállásunknak kedvező a feksvése, még ha kintebbre is esik a centrumtól. Pár perc alatt levisz a 742-es busz a Ponte 25 de Abril (piros - nekünk csak "San Francisco") híd alá, ahol átszállunk a 15-ös villamosra, ami szintén pár perc alatt elvisz Belémbe. Meleg, de szeles idő fogad és embertömegek a Torre de Belémnél. A hosszú sort látva és belépő árát, nem látjuk szükségesnek ebbe a mini bástyába való bemenetelt, így csak kívülről nézzük meg és máris elindulunk a Felfedezések emlékműve felé, mely "az új világ" portugál felfedezőinek állít emléket. Ennek tetejére felmegyünk, a belépő fejenként 4 Euro. Meglehetősen embertumultus van itt is.

Egy kőforgató nevű vicces madárkát látunk itt a rakparton, aki rákocskák után nyúl be a kövek közötti lyukakba:

Innen a Jeronimos Kolostorhoz indulunk, ahol 10 Euro fejenként a belépő. Ez szerintünk nagyon nem éri meg, mert csak a kerengőbe lehet bemenni, vagy pedig mi bénázunk el valamit és nem látjuk, hol a többi megnézhető rész, de csak ezért nagyon sok 20 Eurót kiadni, főleg, hogy a későbbi kerengők, amiket majd látunk még, sokkal szebbek.

egy esküvő volt éppen a templomban

A híres cukrászdában nem veszünk semmit, mert unszimpatikus a sok mézes-mázsa, nagyon édes vaníliás cucc. Nem vagyunk édesszájúak és nem is igen ingerelnek ezek az édességek. Szemközt, a Mc Donald's-ban eszünk, mert nem akarjuk ezzel húzni az időt és ez a leggyorsabb megoldás.