2016. augusztus 15., hétfő

Görögország 2016 - Lefkada, Agiofili

Az utolsó napunk Lefkadán ez. 8:45-kor kelünk, ami igen nehezünkre esik, mert megszoktuk, hogy nagyon soká fekszünk le és későn kelünk. A 11-es hajóval megyünk a közeli Agiofli strandjához. Vasilikiből óránként mennek oda-vissza a kishajók és 6 Euro a return út ára. Gyalogosan is el lehet érni a strandot, 2,5 km hosszú ösvényen. Hajóval pillanatok alatt ott vagyunk. Az öböl már ekkor tele van, hogy nehéz egyáltalán szabad helyet találni lecuccolni. A mai napon ismét áll a levegő, és borzasztó forróság van. A strandon szinte kibírhatatlan, csak a vízben jó.

A 16:30-as hajóval megyünk vissza Vasilikibe. A kikötőben eszem egy fagyit, M. meg frappézik. Lassan bandukolunk haza, majd készülődünk és én pakolászom a bőröndöket. A Dimitrisbe akartunk menni ma is, de meggondoltuk magunkat, mert nem akarunk egy ételre ismét másfél órát várni és olyan későn hazaérni, mert holnap tovább utazunk és korán kell felkelni. De jót akarunk enni, csalódás nélkül és ezért a Bardist választjuk, ahol az érkezésünk napján már véletlenül ettünk, amúgy meg Kónyu a hellaszról ajánlotta, hogy jó és nagy a polip náluk.

Így elautózunk ismét Nidribe. A Nidri felett párhuzamosan futó útnál a 3-as számmal jelzett parkolási lehetőség jó a Bardishoz és a Daltonshoz is. Itt egy keskeny út megy be Nidri magja felé és ennek kb. a felénél van egy ingyenes parkoló, onnan pedig még 100 métert kell begyalogolni és máris ott vagyunk, ahol ezek az éttermek vannak.

A Bardis nagyon kellemes élmény lesz. Megkérdem a tulaj nőt, hogy van-e polipja. Mondja, hogy van. Mondom neki, hogy egy ismerős ajánlotta, és dícsérte, hogy itt nagyon jó. Ennek annyira örül, hogy ettől kezdve rögtön kedves és hosszas beszélgetésbe esünk. Emlékszik még Kónyura és hogy sokszor evett itt polipot, meg mindig le is fényképezett mindent (amit igen jól tett, mert ettől kaptam kedvet idejönni).
Rendelünk tzatzikit, görög salit, M. egy vegyes grill tálat, ami nincs az étlapon, hanem ő mondja el, hogy mit kér rá és úgy rakják össze, én egy egész grillen sült polipot és két üdítőt. Minden hatalmas nagy adag és nagyon finom. A végén elmondom a nőnek, hogy Vasilikiben két polip kart kaptam 16 Euróért és éhesen jöttem el, csak nevet és kihoz nekünk még egy édességet csak úgy, két adag görög joghurtot, amin valamilyen édes alkoholban, likőrben ázott datolyák vannak és le van öntve az édes lével. Nagyon finom és valami teljesen új nekünk. A számla csak 28,40 Euro (külön megnézem rajta, hogy a polip, egy egész!!! 10,50-be került csak!) Nos, ha számolgatunk, egy polipnak 8 csápja van és Vasilikiben kettőért kértek 16 Eurót, akkor látjuk, hogy az az étterem egy állaton 64 Eurót keres. Micsoda különbség! És mégis az olcsóbb helyen szívélyesség is belefér az árba, meg ajándék. A tulaj nő fiatal és gyönyörű lánya szolgál fel és nagyon jó fej, jókat beszélgetünk vele. Alig bírjuk megenni a sok finom ételt, de mind megesszük mégis. Utána már nem húzzuk az időt, haza is indulunk és 21 órára érünk haza.