2017. június 24., szombat

Seychelle-szigetek - 17. rész (Copolia Trail, Beau Vallon Beach)

15. nap

Mivel (nevetséges, de) a szigeten nem találtunk még egy olyan szimpi strandot, mint a Beau Vallon Beach, ami ugyanazt jeneti, mint a másik két szigeten is: szép, zátonnyal védett strandok lagúnájában csak pocsolyák vannak, ahol meg nyílt az öböl, olyan erős a hullámzás, hogy nem lehet fürdeni - ezért már nincs is kedvünk egy órát a déli részekre autózni, inkább a természet szépségeit akarjuk felfedezni. A tegnapi útról megmaradt bennünk a három hegyi ösvény, de másrészről meg semmi kedvünk a katlani hőségben és gőzfürdőben megerőltető hegyi ösvényeken kiizaadni a lelkünket is. De végül én (hajcsár) arra ösztökélem magunkat (két lustát), hogy igenis menjünk, mert ha nem határozzuk el magunkat és tologatjuk ezt a tervet, hogy majd egy másik napon, akkor semmit sem fogunk látni a szigetből, mert minden napon a Beau Vallonon strandolnánk csak.

Szóval reggeli után felautózunk a kanyargós úton, (ami Victoria után az első, ami keresztbeszeli a szigetet) az első lehetőségig, a Copolia Trail-ig. A túra elején lévő tábla azt írja, hogy másfél órát tart oda-vissza. Már 11 óra van, amikor elkezdjük. Őserdei növényzet között, jól követhető ösvényen haladunk. Most is borzalmas a nedves hőség. A túra végén egy gránitszikla platóra jutunk, ahonnan mesebeli kilátás van a zöld természetre és a Victoria előtt fekvő partokra, a zátonyokkal, a szigetekkel és a repülőtérrel.

Odafent sokat időzünk, eszünk is, meg sokáig nézelődünk. Mondhatjuk, nagyon megérte a fáradságot. A szemünk előtt landolnak a pici Twin Otter gépek, repkednek fehérfarkú paradicsom madarak, és légyevő növények sokasága vesz körül. Annyi légy nem is létezik, amivel ennyi tölcsér jól lakna. Reméljük, nincsenek kiéhezve annyira, hogy ránk fanyarodnának. 😁

Nekünk 2,5 órába telik a túra oda-vissza és utána megyünk is fürdeni a Beau Vallon Beach-re. A vízben sokszor ér csaláncsípés szerű kis égő fájdalom, de nem látjuk soha a tettest, valami apró medúzák lehetnek, Thaiföldön is voltak ilyenek.

17 óráig strandolunk és utána veszünk a parti árusoknál egy hatalmas nagy halat vacsorára.